Ultra-Maraton

Lungime:81 km Diferenta de nivel:4700 m+ Puncte de control/alimentare: 11 Start/finish: Cantonul Silvic Tihuta Colibita Ultra De la cantonul silvic Tihuta-Colibita, pe o portiune de circa 10 kilometri, in urcare usoara, alergatorii vor strabate drumul Mariei Theresia, pentru ca in Poaina Dalbidan sa il paraseasca pentru un drum forestier care ii va purta pana la Lacul Colibita. De aici se continua pe la Taul Zanelor, pe poteca turistica, apoi pana in Caldarea Bistriciorului. Dupa urcarea Varfului Bistricior se intersecteaza marcajul de creasta, banda rosie, insotit bineinteles de marcajele specifice competitiei, si se vor urma aceste marcaje in directia Varfului Strunior (pe unele harti Stracior) care se urca de asemenea. Ultramaratonistii vor cobori de aici inapoi in poteca tematica Via Maria Theresia, pe care o vor intersecta intre poienile Strunior si Arsuri. Circa 5 kilometri pe curba de nivel se vor parcurge de aici in directia Monument, urmarind bornele de lemn ale potecii tematice, trecand pe sub Varful Rustii si lasand in spate frumoasele Stanci ale lui Ilies. Cu putin inainte de Monumentul Eroilor de la Grui, alergatorii vor ajunge la o bifurcatie din care banda rosie si marcajul traseului de ultramaraton pleaca spre creasta, spre dreapta, in timp ce poteca tematica Via Maria Theresia continua pe curba de nivel. Practic aceasta este cea mai proeminenta urcare din competitie, care, printr-o zona spectaculoasa denumita Coada Pietrosului, ii va conduce pe sportivi pe cel mai inalt varf al acestei grupe muntoase – Varful Pietrosul Calimani (2100m). Urmeaza o portiune de platou care face legatura intre cele doua varfuri inalte: Pietrosu si Negoiu Unguresc (2088m), atingandu-se dupa circa 3 km acest din urma varf. Coborarea din creasta inapoi pe poteca tematica Via Maria Theresia se realizeaza scurt, abrupt, printre jenpeni si prin zone cu grohotis, in care se recomanda un plus de prudenta. Se ajunge astfel in Saua Negoiu (1705m), ceea ce reprezinta revenirea in poteca tematica Via Maria Theresia, pe care de aici ultramaratonistii nu o vor mai parasi pana la finish (aproximativ 30 de kilometri). In punctul de control din Saua Negoiu masurat si timpul intermediar al alergatorilor, cei care depasesc 9h vor fi opriti din competitie si condusi cu automobile inapoi la Cantonul Silvic Tihuta-Colibita. Este important de retinut de catre ultramaratonisti ca in acest punct de control (Saua Negoiu) ei isi pot lasa echipamentul de care nu mai au nevoie si le poate fi adus de catre organizatori echipamentul pentru alegarea pe timp de noapte. Se continuă pe curba de nivel a crestei Negoiului Unguresc și Pietrosului, cu o coborâre scurtă în Poiana Monor, de unde urmează o urcare accentuată, până pe Culmea Piciorului Monor, de unde se coboară iarăși pe teren dificil până în Poiana Izvoare (1723 m). Urmează un urcuș accentuat, până în locul numit «La Troiță». Din acest punct traseul devine mai lin, continuând pe curba de nivel a Cozii Pietrosului, ajungând la Monumentul Eroilor de la Grui (aproximativ 1800 m). Pe aceeași curbă de nivel, situată la tot la circa 1800 de metri se trece pe sub vârfurile Ciungetu (Capatanii) și Rustii, pe care ultramaratonistii au alergat si in sens invers, coboarând apoi lin, pe o distanță de mai mult de 2 kilometri până în frumoasa Poiana Arsuri (1673 m). Ultra Traseul intră în pădurea de molid, printr-o urcare relativ scurtă, dar pe teren mai accidentat, continuănd apoi pe făgașul lin al curbei de nivel, până în Poiana Piciorul Ilei. Se revine curând pe curba de nivel, prin pădurea de molid, pe sub Vârful Străcior. După aproximativ 1,5 kilometri se ajunge în Poiana Strunior (1650 m), iar după traversarea poienii se reintră în pădurea de molid, tot pe curba de nivel. Pe parcursul următorilor 4 kilometri poteca nu înscrie diferențe de nivel semnificative, terenul fiind relativ plat. Traseu ajunge deasupra poienii Dălbidan, spre care se coboară. Pe acesti ultimi 10 kilometrii ai traseului alergatorii vor regasi portiunile de traseu pe care au inceput competitia. Coborârea continuă până în Poiana Terha, după care urmează o urcare scurtă, de circa 800 de metri lungime până pe vârful Buba (1670 m). Prin pădurea de molid se coboară apoi în două poieni apropiate, Poiana Ciunga Vădanei (1406 m) și Poiana Prelucilor (1265 m). De aici începe urcarea spre Vârful Cornului (1502), care nu se atinge, traseul intrând pe o altă curbă de nivel. Pe următorii 1,5 kilometri se coboară ușor prin pădure, până într-o poiană cu o stână. Urmează o nouă coborâre ușoară și o scurtă urcare, care conduc la Cantonul Silvic Tihuța- Colibița – finish-ul concursului.